dimarts, 15 de febrer del 2011


Jo hi sóc només si tu vols ser-hi,
no tinc altra veritat,
ni enganys ni cap gran misteri,
si tu hi vas, també hi vaig.
No tinc país
sense tu,
tampoc tinc demà...
així doncs per sempre
mantinc el repte,
només si hi vas jo hi vaig.

Jo hi sóc si també vols ser-hi
tan sols per fer un camí junts,
pel goig de seguir petjades
que ens han dut molt lluny.
Pel plaer d'un demà que engresqui
perquè ens hi trobem a gust
refent l'art de viure
poder conviure
el somni d'un món més just.
Lluis Llach



1. Aquí teniu un poema preciós del cantautor Lluis Llach. Cerca informació sobre el mateix, penja imatges d'ell i per introduir el poema i llavors: 


Lluís Llach i Grande (Girona, 7 de maig de 1948) és un músic i cantautor català que va pertànyer al grup dels Setze Jutges i que es pot considerar com un dels capdavanters de la Nova Cançó. Com a artista engatjat, ha estat un referent, no solament musical, sinó també intel·lectual de tres generacions.



A. Fes un resum del poema i explica'l cada quatre versos.

El poema diu que si la persona va a on sigui, ell anira amb ella.

No te res sense ella, domes si ell esta és manten.
Ell també hi es per si o vol sebre...que poden estar junts.
Per un dema, per gaudir i estar junts.                                  

B. En quina persona està escrit, en primera o en tercera? Aquest fet fa que el poema sigui més subjectiu o més objectiu.


  El poema esta escrit en primera personas. Aquest fet fa que el poema sigui més objectiu.

C. Quin és el tema del poema?

El temadel poema es l'amor.

D. Analitza'l formalment com tu ja saps.




El poema té 2 estrofes, totes dues tenen 10 versos,
 


E. Opinió personal.

Aquest poema trop que tracte d'una relació, que dues persones no estan gaire bé i fan tot el possible per que tot surti bé. M'agrada, perque al començament no ho entenía pero després ho e entes i m'agradat molt el significat que te aquest poema.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada